Raze

Tänkte berätta lite om den nya lilla krokodilen som har klivit in i mitt liv - Min lilla Raze
Den 11/1 så förverkligades en dröm, en dröm som jag har haft i flera år och tack vara Kennel Sheepchaser's så kunde den nu förverkligas och hem kom denna lilla varelse
Sheepchasers Fighter
Han är en oerhört go, glad, mjuk men självständig liten herre, men som redan nu är så otroligt häftig att träna, han bara ger & ger & det är precis den rätta hunden för mig! =)
Kamp, det talade han om på en gång att det är belöningen för mig & visst, han gör nog vad som helst för att få kampa lite & han kommer mer än gärna med sina leksaker om du bjuder på lite kamp ;-)
Han har under sina 13v hunnit med en massa saker & under tiden han har bott här, så har han träffat på både tåg, bussar, bilar, ankor, gått på alla möjliga olika underlag, träffat nya vovvar & människor, varit i djuraffären, på hundklubben & lite annat smått & gott. Och han tar det hela med en klackspark, är han osäker på vissa saker, så släpper det bara efter några minuter. OCH så har vi ju faktiskt hunnit träna endel oxå =)
Hans namn lyssnade han på bara efter nån dag & det var som om han inte hade hetat nåt annat ^^
Sitt & Ligg var ju beteenden som han bjöd väldigt snabbt på, nu kan han även sin fotposition, springa genom tunnlar & jag har börjat introducera första porten i slalom & inkallning kan han såklart!


Trött blir man efter en dags träning ^^
Det ska bli så spännande vad det blir av denna lilla pojke, men jag tror & nästan vet att det kommer att bli oerhört BRA!

Kommentarer
Postat av: Marie G

Han är ju bara för läcker lilla Race:) Lycka till med din nya blivande stjärna & dom andra oxå såklart!!!

Kramisar från Marie med Sheltieligan

2012-02-29 @ 15:56:23
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0