Yes!

Det börjar att vända mot ljuset i mitt liv & nu håller jag tummarna såååååååååååååååå hårt så att inte nåt annat skit tittar in på besök!

Idag hade jag iaf möte med F-kassan, om hur min framtid ser ut, med jobb osv, ja, alla kanske inte har förstått att jag har varit sjukskriven 100% i snart ett år, men så är fallet! Nu har vi kommit fram till en sjukskrivning på 75% & jag ska jobba 25% och det bästa av allt är att jag får ha mina hundkurser som jobb, mkt bättre kan det inte bli! =D

Och nu är jag så trött på att skämmas över detta, så nu känns det som att jag vill bara skrika ut hur jag mår, för just idag så är jag lycklig & lättad...PÅ RIKTIGT!! Det har jag nog inte varit på 3 år!!

Så ja, jag har mått så in i helvete dåligt så att jag har varit/är sjukskriven, mina dagar pendlar som en berg & dalbana, ena dagen kan jag må bra, nästa dag kan jag känna för att gråta utan anledning....Mmm...Jag är sjuk, jag är sjuk, jag är sjuk. Nu tänker jag inte bortförklara mig längre! Och ja, det är allvarligt, det är något som jag helst inte vill att man skojar om eller gör till åtlöje, jag tar åt mig av det! Och nej, jag är inte bara lite deppig, jag har psykiska problem...Men vet ni, det är INGET man ska skämmas för!!! Det tänker inte jag göra längre iaf!!!

Och en sak till, jag är på bättringsvägen, för mig att bara vara sjukskriven 75% det är ett litet steg till ett friare liv!

Så ja, fatta nu att jag mår SKIT, jag är oftast trött & orkeslös. Jag har svårt för att höra av mig, för att jag helt enkelt inte orkar engagera mig andra & då känner jag mig bara dum, jag vill inte åka till ställen där jag känner mig obekväm, så försök att förstå, det handlar inte om er, det handlar om mig! Jag har svårt för att åka tåg/buss ensam, så jag kan bara inte ta första bästa drivmedel för att ta mig någonstans.

Som sagt nu är jag trött på att skämmas över nåt jag inte kan rå för, jag är trött på att hitta bortförklaringar för saker jag inte kan göra osv osv....Det jag kan göra nu är som alltid att fortsätta att kämpa för att bli frisk!!

Vill ni vara med på min resa, så är en hjäplande hand mer än välkomen, men gör mig inte den otjänsten att ni tystar ner detta så att jag känner att det är skamset att vara sjuk....

Jag vill med detta inlägg säga till omvärlden att jag nu lägger alla korten på bordet, såhär ser mitt liv ut...vackrare än så är det inte

Tack för att ni har lyssnat!

Kommentarer
Postat av: ewa

många pussar o kramar från en stolt mamma guuud vad du är bra som vågar skriva så öppet om dina känslor

kramiz

2009-02-18 @ 19:47:49
Postat av: Sörbo

BRA!!! Stå på dej annars gör någon annan det.

2009-02-19 @ 10:40:19
Postat av: Monica

SKÖÖNT Nattis....

Det finns inget att skämas över tvärt om, du är så

stark som skriver som det är och bara det är en väg mot ljusare tider som du skrev....

Kram från Monica J

2009-02-19 @ 17:51:15
URL: http://mojo702.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0