Tack!

Ja, ibland kommer det skänkta tankar från den man minst anar & det gjorde det till mig igår. Ibland kan man ju känna sig så himla osynlig, man tror att ingen märker en, eller rättare sagt, dom som man tror ska "se" dom ser inte & sen kommer det som sagt någon som ser & skänker sin tanke, en person som man tror inte bryr sig, för den har liksom ingen anledningen till det, förstår ni??

Ja, så dina rader var mer än välbehövliga, du visade mig att nån ser mig, det är inte alltid jag mot omvärlden, ibland så står faktiskt nån vid min sida & då är det helt plötsligt  jag som inte ser....

Du vet vem du är & jag tror att ja med detta inlägg har berättat för dig att jag absolut inte tog illa upp! Jag blev så glad, rörd & även lättad, mina tårar föll & jag kände en slags lycka, en lycka över att jag syns!

Ibland så tror jag att dom allra närmaste inte vill se, det gör helt enkelt för ont att se sin dotter, syster, vän lida & jaa, för tillfället kanske det känns lättare att blunda, hoppas att allt är bra & ta mitt poker face som ett äkta leende, att jag mår bra & att jag är lycklig!

Och som i mitt fall så skyltar jag inte med att jag mår dåligt, jag ber inte om hjälp av mina närmaste, jag vill inte vara någon börda, jag kommer aldrig någonsin att vända mig till någon nära oavsett hur mkt ni säger att jag får, jag har en stolthelt, en stolthet som kan bli min räddning samtidigt mitt fall....Men jag tar tacksamt men något reserverat emot en hjälp som kommer, ibland är ju inte ensam starkast!

Detta inlägg skrev jag dels för att säga TACK till denna person som sände mig detta mail & dels för att få upp anhörigas ögon, inte bara mina egna, utan även andras....Ta till vara på signalerna ni får, man kanske vågar att sträcka ut lillfingret för att visa hallå, jag mår inte bra, men får man ingen respons, så drar man genast in det lilla man vågat ge ut, för vadå, om vi ska leka hejconbacon, ja då kan jag lika gärna ta vara på mig själv!

Ta inte era nära förgivet, det kan hända att ni förlorar dom föralltid!

Kom ihåg, imorgon är det alla hjärtans dag, då är det ett ypperligt tillfälle att skänka en tanke till en kär vän, familjemedlem eller varför inte bara ge en kram till bättre behövande=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0