Ungtuppen..

...Blir 8 år idag!! Kan ni tänka er att denna julafton som kommer så har jag haft min Cazper i 8ÅR!!! helt otroligt!!!

Men till rubriken så måste jag säga att det är nog nu han är i sina bästa år. Inget tjafs utan bara ett lugn när man går, arbetar eller tävlar...Ja man känner verkligen ett lugn i honom, typ som att han har upptäckt att livet kan vara så mkt mer än att störa sig på andra hundar, bråka med matte eller klaga på grannarna i trappen;)

Ja, så 2009 det kommer att bli Cazpers år, kan nog räkna på ena handen hur många "fräcsha" 8-åringar jag har sett i hela mitt liv. Så nu ska vi satsa stort på framför allt agilityn men jag tror även att Caz kommer att skrapa storslam i vänstervarven oxå;) Och om inte, så kommer vi ha ett minnesvärt år=) Man är ju endå realist & jag vet ju inte hur länge jag får äran att bevara denna ängel....han har nog många uppdrag kvar efter detta liv:)

Idag var vi på affären & Cazper valde ett STORT ben som sin present, mm....menar verkligen stoooort! Han var så lyrisk när han kom hem, så dom första 20min kunde han inte äns lägga sig ner & tugga utan han stod, såå sööt^^ Han är även en snäll rackare, då han delade mig sig till N på ena hörnet & G på andra, hihiih...så snäll min lilla djävul ;p

Nu ligger gammelman/ungtuppen & sussar så gott...tror nog att han har haft en bra  födelsedag=)

Kommentarer
Postat av: Anna, Rättvik

GRATTIS i efterskott Cazper!! :)

Att du skulle vara gammal o lugnat ner dig en massa... Nä., det hade vi aldrig kunnat trott heller..

Hoppas Ni alla har det bra!

Kram

2008-10-21 @ 11:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0