Tänk om

Ja den eviga frågan "tänk om" och det är precis vad jag gör, tänk om det var si, tänk om det kunde bli så...
men man får kanske helt enkelt tänka om ang tänk om!
Det är så mkt som snurrar och jag kan se mina egna tankar flyga omkring mig och just nu så känner jag bara en press ifrån allt jag gör och inte gör...Ingenting känns helt enkelt roligt, för att ALLT känns så himla pressande
Vet inte om det är en tidig 25 års kris att jag just nu känner att allt jag gör bör vara "perfekt" - För jag blir ju snart 25, vad har jag åstadkommit i livet? Just nu ingenting...verkligen ingenting..!!
Så nu stressar jag på sånt som inte ens går att stressa, just för att kunna må bra i sig själv, att kunna säga vid 25 års sträcket, att det "här" har jag hunnit med i livet.
När jag tänker så, så kommer just "tänk om" tänk så hade jag gjort det andra valet, då hade jag haft "detta" i livet. Försöker intala mig själv att jag förmodligen hade kännt samma sak, oavsett val i livet, men just nu letar jag i historien, kanske som en ursäkt, att hade jag valt annorlunda så hade jag varit tillfredställd nu...inget som jag någonsin kommer att få veta dock...
Men just nu känner jag mig ganska värdelös, känner mig inte nöjd med hundarnas träning, inte med min egen träning, är för blind för att se de små framstegen, även om jag vet att dom finns, så känns det inte som att dom gills.
Just nu känns det även som att alla andra har lyckats. Tänk att bara ha en jobb, eller en utbildning som man är nöjd med, tänk att ha en hund som presterar precis som du vill, tänk att ha den familj man vill ha - bara såna lätta saker kan jag avundas.
Mycket press, stress, trött & orkeslös - det är liksom ingen bra kombo, så just nu funkar ingenting och jag vet inte heller hur jag ska vända skeppet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0