The Past

Dags att glömma och gå vidare....Ja, det är ord man hör ofta...Men varför är det så svårt?
Varför hänger vi kvar i det förflutna och spekulerar o funderar på saker som redan hänt och som vi inte kan göra något åt?

Vi sitter noggrant och studerar detaljer på en historia vi inte kan ändra och vi frågar gärna andra vad dom tycker o tänker, så att det verkligen uppmärksammas och blir en diskussion...MEN VARFÖR!?

Det enda som händer är att man blir osäker, ledsen, förvirrad och till och med arg ibland.

Jag vet inte om det är Blekinge luften eller inte ;-) Men jag har bestämt mig för att låta livet ha sin gång, det förflutna kan jag inte ändra och därmed inte heller hotas av. Framtiden kan jag inte se in i, utan bara ana vad som ska hända...MEN....men det är IDAG som jag kan göra något åt, det är idag jag kan vara glad för saker som händer mig NU.

Jag vet att det kommer att bli svårt att stänga locket till livets arkiv, men för varje gång jag vill tjuvkika i historiens låda, så ska jag fråga mig själv varför, är det värt det, ger det mig något annat än sorg?

Idag är en ny dag och idag ska jag bara njuta av de små ting som faktiskt gör mig lycklig i stort =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0