Agility

Igår var det agility träning och denna gången hade jag bestämt att sluta fega med Gozzip och jag tänkte att det värsta som kan hända är att det blir fel & vad gör det?...Nej ingenting, gör om gör rätt :) Och jag fick verkligen lön för mödan, han tyckte det var jätte kul att få mer ansvar och körde på som bara den! Tror vi körde kring 15 hinder, lite skillnad på våra 5, så igår fick jag verkligen en spark i baken om att jag måste börja utmana herrn lite mer för att öka både hans och min motivation :) Så nu jäklar kör vi! Tänkte att han ska få debutera i Sölvesborg i Mars och jag ska tänka träning träning träning så att kraven jag ställer blir rimliga :)
Gizmo har jag också börjat tänka om med, nämligen börja från början - Gör om, gör rätt helt enkelt =) Så nu ska vi sakta men säkert gå framåt och jag måste lära mig att sänka kraven tills jag känner att han är mer säker på sig själv och mig.
Raze fick också följa med igår, men hans uppgift var mest att vara en glad, lycklig, social valp och det jobbet klarade han galant ;-)
Han fick även träffa på hästar och det var ju lite sådär halvläskigt ända tills en tjej med en häst stannade till så att han fick gå fram och undersöka, sen var det inte längre läskigt =)
Min duktiga lilla valp ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0