En resa

Jag har genomgått en resa, en personlig resa som har varit ett underbart helvete! Att man kunde känna så mkt olika känslor på en och samma gång hade jag aldrig kunnat ana. Jag tror jag har gått igenom ALLT som går att känna precis under exakt samma ögonblick! En resa som har gjort så att jag har förlorat & skapat nytt perspektiv på livet, på människor, på världen i allmänt.

Under den här tiden så har människor kommit och gått, jag har blivit dömd på båda sidor och personer med stor betydelse har tagit avstånd och jag har känt mig väldigt ensam. Att ge någon sin omtanke kan ibland göra mer skada än nytta och sanningens ord kan svida! Jag har fått smaka på väldigt hårda ord som gavs i omtankes tecken - var det värt det? För mig personligen var det inte det.... Medmänsklighet innebär inte alltid en hård sanning - ibland innebär det att bara älska personen & stötta den i ett svårt beslut - att vara där som den viktiga person du är i dennas liv

Den här  resan har väckt mig, den har öppnat mina ögon - fått mig att inse att allt inte är svart eller vitt, rätt eller fel, gott eller ont. Att små saker inte behöver betyda mindre smärta, att stora saker inte behöver betyda slutet. Jag har lärt mig mkt, men kan bara lite på min nya väg. Jag har fått känna på en storm och den har fört mig till en annan stig, en väg som är okänd och jag känner mig något vilsen. Jag försöker varje ny dag att utforska mitt nya jag, jag försöker att lära mig att gå på nytt - varje steg är vingligt - men jag tar mig en liten bit framåt ju längre tid jag går....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0