Magsjuka & Vatten

jaha, då har magsjukan kommit & hälsat på i våran lilla familj, dock så har jag klarat mig hittills (peppar peppar) men gubben han är sjuk!=(  Så igår kväll så for jag iväg för att inhandla cola & blåbärssoppa. Och självklart så hade ju jag glömt att hämta posten igår & i posten så var det en liten lapp, där det stod att vattnet skulle vara avstängt idag!! Jippiee!! En magsjuk karl & inget vatten!! Kan det bli bättre?! Ja, blir det illa så blir det verkligen åt helvete!

Så nu är jag lite små trött....

Och ingen kurs blev det idag heller pga magsjuka, så nu har jag bestämt mig för att jag ska bojkotta den, nån som är med mig;) hahahahaa

Men en sak som är rolig det är att jag har fått ett nytt kursekipage, så imorron blir det första träffen med pittbull/dalmatine blandningen Maja ska bli spännande med ännu en utmaninge=)

Tjaa, ja kanske tittar in igen

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sörbo

Oj oj oj!! magsjuka utan vatten, låter inte så trevligt.

Men jag har ett tips till dig så inte du blir smittad, det brukar funka.

Svälj 4-5st vitpepparkorn hela. Det här använde vi oss av när jag jobbade på dagis och när barnen hade magsjuka. Då gjorde vi i personalen(inte barnen) den här kuren, men den måste göras i förebyggande, funkar inte om du redan har magsjuka.

prova!

2009-03-11 @ 17:20:59
Postat av: nattis

Jag tror jag redan kan klassas som knarkare av vitpepparkorn;) hahahaa

2009-03-11 @ 18:17:44
Postat av: Annie

....ja, det tipset har vi använt oss av många år.

Ja du kan ju räkna med att inte klara dig i alla fall nu när M har haft det ett dygn och ni inte har haft vatten i huset, jaja det gåt ju rätt fort över, man får ju se det som att man får rensa magen på lite skit helt enkelt:)

2009-03-11 @ 21:56:43
Postat av: Sörbo

Jag tror iallafall att du klarar dig om du tagit peppar!

2009-03-12 @ 11:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0