Släng dig i väggen

Jag måste ju bara avsluta denna dag med nåt roligt
Nu när man har så mkt tid över & inte så mkt att göra, så kommer ju dom mest konstigaste idéerna upp, så att dessa dagar har gått till nya trix med doggsen, så N har helt enkelt fått lära sig att slänga sig i väggen:p hahahahahha!!! Hon är så grymt söt, när hon kastar sig in i väggen...Ja, visst är jag en störd matte^^
Och självklart gör hon sig inte illa!! Ideén började med att tända & släcka lampan för Gizmos del, men N är ju så liten, så hon når inte upp till knappen, så då fick hon toucha väggen & sen blev det bara en kul grejj, ni måste ju erkänna att det är lite kul att man kan säga "släng dig i väggen" till en hund & den gör det! hahahahahaaa!!
Och faktiskt så är det inte så lätt att lära in som man kanske tror, men det går! Ni som vill prova, ska ju vara medveten om att det är target träning som gäller, annars så skulle det aldrig gå!

Och G börjar komma långt med lampträningen, men nu tränar vi toucha på golv, tak, vägg, skåp mm...så att han ska lära sig att touchen kan vara vart som helst....Ja ni som är ointresserade av hund, ni fattar ju noll nu;p Men ibland så måste jag skriva av mig gällande den biten oxå=)

Ja, nu har jag fått avsluta med nåt som jag tycker är kul, så nu kan jag sova med ett leende på läpparna=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0