Fredag!

Ja, då tog man sitt pick o pack o drog uppåt , UTAN HUNDAR!, så det kändes ju lite märkligt=/ men men, vi hade ju nu våran kenneltjej Moa som skulle hjälpa oss=)

När jag väl kommer upp så åker ja till pappsen & snackar lite skit å får i mig lite käk..mumma!... Men, ja nu kommer det där eländiga "men:et"  när jag då hade vart uppe i dalarna i några timmar, så ringer Moa, Cazper är sjuk...jaha, tänker ja, vad är det då da? Nej, han kunde inte bajsa, sen spydde han och det rann avföring ur rumpan, samt att han dräggla som om han vore duschad & låg som en klubbad säl...oh herre, tänker ja, det är ju typiskt, just när man för en jävla gångs skull åker iväg utan doggsen (!) men men, ja ringer panikslagen till Lina (som för tillfället var ute i skogen) och säger väl mer eller mindre att min hund e döende (vilket ja typ trodde) iaf så är hon så supergullig att hon åker hem till mig och ska kolla läget=) och under tiden har Moa ringt djursjukhuset, och dom sa att vi fick göra som vi ville om skulle komma in eller ej? Okej, tänker ja, det låter ju bra? not....Men iaf Lina kommer och säger att vi inte behöver åka in än, att dom skulle få i han mkt vatten och sen avvakta...skönt tänker ja, Lina vet ju vad hon pratar om=) Så sen var hon hjälpsupport under hela helgen...men han hade tydligen blivit bättre sent mot kvällningen och sen var resten av helgen lugn gällande doggsen iaf=)

Ett SUPERTACK TILL LINA! Och tack för ihelgen Moa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0