Hundträning

Ja, idag är det ju superfint väder, så man vill ju inte vara inne...Så då tog jag och doggsen med oss packning och drog ut till klubben, där har vi spenderat tiden från kl 10- 15:00 kom alltså hem för en stund sedan. Och när vi kom hem så tog jag med mig Ninja ut för att träna target, bara för skojj skull egentligen, tänkte att det är kanske användbart en dag;) hehe...Måste säga att hon är otrolig min lilla pirajja^^ Vi lärde in trampa på ca 10 min och efter ytterligare 10 min så kunde jag ha locket lite längre ifrån så att hon sökte det själv, min lilla sessa=D Hon är såå otroligt duktig och nu är till och med samarbetsvillig;P hahah!! Så det börjar komma nu mer o mer, matte kanske inte är så tokig iaf;)

På klubben var det agility o passivitetsträning som gällde...Nu ska juh både jag och Martin tävla på måndag, så kanske var dags att börja finslipa!! *skratt* hehe...
Men  Cazper han är i sina bästa år nu tror jag, så samarbetsvillig och sååå duktig, bara martin tar tag i sig själv nu, så kan det nog gå J*vligt bra på måndag! *Håll tummarna*
För min och Giz del, så vet jag inte, det kan hända att vi kommer igenom med ca 1000 fel:P Men jag ser ju detta som en träning för tävlingsnerverna, då det är lite skillnad på träning o tävling, för sen är ja ju medveten om att vi har en del puts att göra=) Men han börjar bli riktigt duktig nu, och man märker vad lite vila gör...Nu har han mer sug på hindrena än vad han hade för ca 1,5 vecka sen, så det går ju framåt iaf.
Och med Giz är jag verkligen super noga detaljmässigt då jag verkligen har tänkt att satsa på honom!
 Med Caz så har man ju mest "lallat" runt och det är ju inte förrens nu han FAKTISKT är riktigt duktig, men det är ju för att nu har man andra träningssätt samt att man är mer detaljerad, vilket jag inte var då, för då var det bara ut på tävling som gällde oavsett:P Men som sagt, nu är han ju endock snart 8år! *gammelskrutt* så vi får väl se hur länge han håller inom agilityn, på leknivå, så funkar det nog ett bra tag till...Men tävlingssatsning, nja, den tiden är förbi.
Men han kan få lära husse ett o annat^^

Nu blir det käk och lite vila, sen ikväll så blir det nog lydnad för Madam i huset=)

KEEP UP THE GOOD WORK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0